Holdtræning

/Holdtræning
Holdtræning 2020-06-26T11:59:53+00:00

Holdtræning

Holdtræning har mange fordele. Fællesskabet med de andre deltagere gør, at du har det sjovt og samtidigt bliver motiveret til at yde dit bedste. Vi kører med få deltagere på alle vores hold, da det er meget vigtigt for os, at der anvendes den rette teknik i øvelserne, hvis du har en skade eller vil undgå at få en.
De hold vi har på vores plan i øjeblikket beskrives mere detaljeret i nedenstående. Du finder flere informationer om instruktør, tidspunkt, tilmelding m.m. på de enkelte hold under holdplan.

GLA:D Knæ/Hofte

GLA:D holdtræning er rettet mod slidgigt (kaldet artrose) i knæ og hofter, og varetages af certificeret GLA:D instruktør Maria Knigge.  Løbende opstart med 1 uges varsel, ingen venteliste

  • henvisning fra egen læge ikke nødvendigt, egenbetaling er den samme
  • løbende betaling
  • der ydes tilskud fra Danmark

Læs mere her:

Stabilitetstræning

Til dig der gene vil styrke din krop.

Stabilitetstræning styrker hele din coremuskulatur også kaldet kropsstammen. Din core består af alle de stabiliserende indre og ydre muskler, som ligger omkring mave og ryg. Med denne form for træning opnår du øget styrke, mobilitet, balance og ikke mindst en bedre kropsholdning. Der vil være fokus på korrekt teknik, og øvelserne vil foregår i et tempo, så du hele tiden føler, at du har kontrol. Alle kan deltage uanset niveau, for vi kører med små hold 🙂

Vi overholder naturligvis alle Sundhedsstyrelsens anbefalinger.

Ønsker du en prøvetime, så kontakt Maria Knigge 🙂

Læs mere her:

Mobilitetstræning

Ordet ”mobilitet” dækker den samlede bevægelighed af dine led, ledbånd, ledkapsler, sener, bindevæv og muskler. Mobilitet er din krops evne til at udføre mange forskellige bevægelser uden at møde modstand. Det betyder, at så længe din krop er fleksibel og mobil, vil du have en bedre kropsholdning, kunne yde mere og bedre samt have mindre risiko for smerter og skader.

Ønsker du en prøvetime? Kontakt Maria Knigge.

Læs mere her

Pilates øvede

STOTT © Pilates fokuserer på at skabe balance imellem styrke og smidighed, med hovedvægt på musklerne i mave, lænd og bækkenbund. Vi træner både krop og hjerne, og gennem brug af åndedræt, sammen med den rette teknik, er målet at opnå den korrekte kropsholdning. Pilates øvede er for dig som har erfaring med STOTT pilates. Pilates øvede giver større udfordringer og øger kravene til styrke, balance, smidighed og koordination – med fokus på hele tiden at have den korrekte kropsholdning og vejrtrækning. Vi tilbyder i øjeblikket ikke begynderkurser, men du har mulighed for at få individuelle instruktionstimer, så du kan deltage på holdet for øvede.

Du finder flere informationer på følgende links

Genoptræning     Personlig træning

Fysioterapeut Maria Knigge    Master i fitness og træning Camilla Birkebæk      Holdplan

Call Now ButtonRing nu