Holdtræning

Holdtræning har mange fordele. Fællesskabet med de andre deltagere gør, at du har det sjovt og samtidigt bliver motiveret til at yde dit bedste. Vi kører med få deltagere på alle vores hold, da det er meget vigtigt for os, at der anvendes den rette teknik i øvelserne, hvis du har en skade eller vil undgå at få en.
De hold vi har på vores plan i øjeblikket beskrives mere detaljeret i nedenstående. Du finder flere informationer om instruktør, tidspunkt, tilmelding m.m. på de enkelte hold under holdplan.

GLA:D Knæ/Hofte

GLA:D holdtræning er rettet mod slidgigt (kaldet artrose) i knæ og hofter. Træningen varetages af certificeret GLA:D instruktør fysioterapeut Jonas Niedziella. Han har i en årrække arbejdet med biomekanik og træning med relation til artrose som praktiserende fysioterapeut på klinik og for gigtforeningen.

  • løbende opstart med 1 uges varsel, ingen venteliste
  • henvisning fra egen læge ikke nødvendigt, egenbetaling er den samme
  • løbende betaling
  • der ydes tilskud fra Danmark

Læs mere her:

GLA:D Ryg

GLA:D ryg er et nyt behandlingstilbud til patienter med rygsmerter. Tilbuddet er udviklet af forskere og behandlere på SDU. GLA:D® RYG må kun varetages af certificerede fysioterapeuter eller kiropraktorer, og vi er blandt de første i Danmark, der har fået denne certificering.

Træningen varetages af certificeret GLA:D Ryg instruktør fysioterapeut Diana Flink Nielsen. GLA:D® RYG er for dig, der har langvarige eller tilbagevendende rygsmerter – eller for dig, som gerne vil forebygge nye episoder.

Forløbet i praktik:

  • Et indledende undersøgelse, hvor vi fastlægger dit startniveau for træning og drøfter dine mål
  • 2 x undervisning om ryggern, smerter, og hvad du selv kan gøre
  • 16 x vejledt træning over 8 uger
  • 1 x afsluttende session, hvor vi tester, hvor meget du har forbedret dig, og drøfter din videre plan.

Læs mere her

Vi råder over Danmarks bedste lokaler, centralt beliggende overfor banegården i Fredericia, og tæt på gratis parkering. Lokalerne er specielt indrettet til GLA:D træning, som danner basis for optimal behandling.

Efterfødselstræning og Babymotorik

Holdet er for dig som ønsker, at træne de dele af kroppen, der har været hårdt belastet under din fødsel og graviditet og samtidig ønsker at støtte dit barns motoriske udvikling. Under graviditeten udsættes kroppen for en stor belastning. Der kommer et stort pres på bækkenbunden, mave- og rygmuskulaturen påvirkes, så vores evne til at stabilisere vores kropsstamme forringes, kroppens tyngdepunkt forskydes, og generelt er man typisk ikke så aktiv, som man plejer.

Træningen varetages af fysioterapeut Diana Flink Nielsen

Se mere her

Fysio Flow

Fysio Flow er for dig, der har stramt arvæv, ødemer, spasticitet eller et nervesystem der er stresset– eller blot stramt og stift som størsteparten af den danske befolkning.
Fysio Flow er en træningsform, hvor der arbejdes med kroppens bindevæv med det formål at øge bevægeligheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem. Ved inaktivitet, stress og stillesiddende arbejde, nedsættes glidet mellem de forskellige lag. Bindevævet bliver stift og tørt og dermed vanskeligere at bevæge.
Ved Fysio Flow arbejdes der med bindevævsmobilisering og dermed kroppens mobilitet og bevægelighed gennem lange blide stræk og bevægelser. Der er ligeledes fokus på åndedrættet og afspænding i denne yogarelaterede træningsform.

Træningen varetages af fysioterapeut Diana Flink Nielsen.

Se mere her

Pilates øvede

STOTT © Pilates fokuserer på at skabe balance imellem styrke og smidighed, med hovedvægt på musklerne i mave, lænd og bækkenbund. Vi træner både krop og hjerne, og gennem brug af åndedræt, sammen med den rette teknik, er målet at opnå den korrekte kropsholdning. Pilates øvede er for dig som har erfaring med STOTT pilates. Pilates øvede giver større udfordringer og øger kravene til styrke, balance, smidighed og koordination – med fokus på hele tiden at have den korrekte kropsholdning og vejrtrækning. Vi tilbyder i øjeblikket ikke begynderkurser, men du har mulighed for at få individuelle instruktionstimer, så du kan deltage på holdet for øvede.

Du finder flere informationer på følgende links

Genoptræning     Personlig træning

Fysioterapeut Jonas Niedziella     Master i fitness og træning Camilla Birkebæk