Holdtræning

Holdtræning har mange fordele. Fællesskabet med de andre deltagere gør, at du har det sjovt og samtidigt bliver motiveret til at yde dit bedste. Vi kører med få deltagere på alle vores hold, da det er meget vigtigt for os, at der anvendes den rette teknik i øvelserne, hvis du har en skade eller vil undgå at få en.
De hold vi har på vores plan i øjeblikket beskrives mere detaljeret i nedenstående. Du finder flere informationer om instruktør, tidspunkt, tilmelding m.m. på de enkelte hold under holdplan.

GLA:D

GLA:D holdtræning er rettet mod slidgigt (kaldet artrose) i knæ og hofter. Træningen varetages af certificeret GLA:D instruktør fysioterapeut Thomas Hansen. Han har i en årrække arbejdet med biomekanik og træning med relation til artrose som praktiserende fysioterapeut på klinik og for gigtforeningen.
• løbende opstart med 1 uges varsel, ingen venteliste
• hold mandag og torsdag formiddag/aften
• henvisning fra egen læge ikke nødvendigt, egenbetaling er den samme
• løbende betaling
• der ydes tilskud fra Danmark

GLA:D er et evidensbaseret projekt, udarbejdet og styret af institut for Biomekanik på Syddansk Universitet, baseret på et lignende svensk projekt. GLA:D følger eksisterende anbefalinger for behandling af knæ- og hofteartrose. Den tilhørende database giver for første gang mulighed for at følge patienter med artrose i knæ og hofte, fra symptomdebut.
Der er rigtig gode erfaringer med GLA:D i form af bedring af livskvalitet og funktionsniveau. Konkret giver det sig udtryk i reduceret medicinforbrug, øget gangdistance, trappegang og færre sygedage.

Hvad indeholder GLA:D træning?

• indledende undersøgelse hos fysioterapeut, herunder 40 meter gangtest samt 30 sekunders rejse-sætte-sig-test
• individuel instruktion til træningsprogrammet
• 2 x patientundervisning omhandlende artrose á 1 time, herunder information om effekten af evt. vægttab ift. artrose
• minimum 6 ugers superviseret træning med 2 gange træning om ugen
• 3 måneders opfølgning med fornyet test.
• 12 måneders opfølgning, elektronisk

Vi råder over Danmarks bedste lokaler, specielt indrettet til GLA:D træning, som danner basis for optimal behandling.
Yderligere information kan ses på www.glaid.dk.

Pilates øvede

STOTT © Pilates fokuserer på at skabe balance imellem styrke og smidighed, med hovedvægt på musklerne i mave, lænd og bækkenbund. Vi træner både krop og hjerne, og gennem brug af åndedræt, sammen med den rette teknik, er målet at opnå den korrekte kropsholdning. Pilates øvede er for dig som har erfaring med STOTT pilates. Pilates øvede giver større udfordringer og øger kravene til styrke, balance, smidighed og koordination – med fokus på hele tiden at have den korrekte kropsholdning og vejrtrækning. Vi tilbyder i øjeblikket ikke begynderkurser, men du har mulighed for at få individuelle instruktionstimer, så du kan deltage på holdet for øvede.

Du finder flere informationer på følgende links

Genoptræning     Personlig træning

Fysioterapeut Thomas Hansen     Master i fitness og træning Camilla Birkebæk